Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Společenská odpovědnost ve strategii podnikatelských subjektů
FUCHSOVÁ, Eva
Společenská odpovědnost je běžnou součástí firemní praxe i etablovaným tématem vědeckého bádání. Ačkoliv se v České republice mnoho firem k CSR hlásí, současný trend strategického pojetí konceptu společenské odpovědnosti nebyl dostatečně probádán. Zahraniční studie opakovaně došly k závěru, že důsledné začlenění společenské odpovědnosti do podnikové strategie a strategické řízení všech dimenzí CSR posiluje firemním růst, přináší konkurenční výhody a přispívá k trvale udržitelnému rozvoji společnosti. Cílem práce je zjistit, zda i v České republice podnikatelské subjekty se strategickým pojetím CSR dosahují lepších hospodářských výsledků oproti těm, jejichž přístup ke společenské odpovědnosti je spíše intuitivní a nesystematický. Zároveň hledá odpověď na otázku, jestli při rozdílných firemních strategiích je žádoucí se zaměřit na odlišné CSR aktivity, které by firemní růst podpořily. Na souboru více jak 400 českých podniků, které se CSR věnují, bylo provedeno šetření dimenzí strategické CSR a základních hospodářských charakteristik. Data byla zpracována metodami shlukové analýzy, faktorové analýzy a multinomiální logistické regrese. Výsledky ukazují, že existuje vazba mezi vyspělejším, tedy strategickým pojetím CSR a dosažením ekonomické prosperity. Dále bylo zjištěno, že firmy s odlišnou firemní strategií by mely zvažovat bedlivě přínosy jednotlivých CSR aktivit. U všech tří strategií se ukázaly pozitivní efekty u činností zaměřených na zaměstnance a lokální komunitu, u strategie diferenciace byl zaznamenán přínos kultivace tržního prostředí a u strategie nejvyšší kvality ochrany lidských práv. Naopak při strategii nejnižší ceny neznamená dodatečná CSR aktivita ekonomickou výhodu. Závěry přispívají k objasnění vazeb mezi strategickou CSR a firemním růstem v českém podnikatelském prostředí a přináší konkrétní poznatky, které mohou být firmami implementovány, pokud chtějí posílit pozitivní efekty svých společensko-odpovědných aktivit.
Strategie diferenciace značek Král Sýrů a Sedlčanský
Bernold, Jakub ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá strategickým řízením značek s důrazem na diferenciaci značek. Předmětem diplomové práce je analýza stávající marketingové strategie dvou značek společně působící v kategorii sýrů s bílou plísní na povrchu. Značky mají společného vlastníka. Zároveň čelí kontinuálnímu poklesu tržního podílu. Celá kategorie sýrů s bílou plísní na povrchu roste. Práce je rozdělena na dvě části.V první, teoretické části jsou zpracována teoretická východiska pro tvorbu marketingové strategie, řízení značky, segmentace a positioningu. Jsou zde shrnuty různá pojetí formování marketingových strategií a aplikování nástrojů nezbytných k jejich úspěšnému realizování. Ve druhé, praktické, části je prováděna analýza samotných značek, tržního prostředí a spotřebitelského chování. Následují doporučení od autora práce.
Tvorba a řízení hodnoty v obchodních řetězcích
Vrbová, Jana ; Kislingerová, Eva (vedoucí práce) ; Čapoun, Karel (oponent) ; Pernica, Petr (oponent)
Doktorská práce ?Tvorba a řízení hodnoty v obchodních řetězcích? si kladla za cíl nabídnout vhodnější teoretický aparát pro výzkum v této oblasti, která je stále nedostatečně zastoupena v porovnání s významem detailu, resp. celého řetězce v ekonomice. Práce sleduje základní cíle . vyhledání a specifikace faktorů tvorby hodnoty (identifikace proměnných ovlivňujících maloobchodní a velkoobchodní řetězce, . charakteristika těchto veličin . testování jejich významnosti . syntéza analýzy a významnosti, formulace doporučení a návrh opatření pro tvorbu hodnoty v řetězcích. Na základě analýzy vnějších podmínek a interních zdrojů byly identifikovány následující oblasti tvorby hodnoty: ? strategie maloobchodní / velkoobchodní řetězec roste od vnitřního zdroje konkurenční výhody - strategické diferenciace, ? otázka expanze (rozumí jak strategické veličiny - potenciální konkurenční výhoda, a vnější hrozba koncentrace ? vytváření hodnoty proměnné core business maloobchodní / velkoobchodní řetězec: o cenové strategii o řízení likvidity Práce ", vytvořené hodnoty a řízení maloobchodních / celého řetězce" začala se záměrem nabídnout lepší teoretický základ pro výzkum v této oblasti, která je stále nedostatečně zastoupeny v porovnání s význam retail / celého řetězce v celé ekonomice. Navíc praktické rozpor mezi obchodními pravidly demostrated zákazníkům a obchodním partnerům řetězů (včetně viditelného chování řetězců) a proměnné hodnoty řízení úročena.Práce cíle následující: ? vyhledávání a uvedením možných faktorů hodnoty (hodnota proměnné, které ovlivňují) maloobchodních / velkoobchodních řetězců ? popis těchto hodnot ovlivňujících veličin, ? testování význam těchto hodnot ovlivňujících veličin ? syntéza popisu a významu (důležitosti), poskytuje doporučení a opatření pro vytváření hodnot v těchto řetězcích Na základě analýzy vnějších podmínek a interních zdrojů byly identifikovány následující oblasti vytváření hodnoty: ? strategie maloobchodní / velkoobchodní řetězec roste od vnitřního zdroje konkurenční výhody - strategické diferenciace, ? otázka expanze (rozumí jak strategické veličiny - potenciální konkurenční výhoda, a vnější hrozba koncentrace ? vytváření hodnoty proměnné core business maloobchodní / velkoobchodní řetězec: o cenové strategii o řízení likvidity o stabilizaci provozního zisku v podmínkách kolísání tržeb
Marketingová koncepce Career Days
Štěpánová, Klára ; Halík, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je podrobný rozbor současné marketingové koncepce projektu Career Days za účelem navržení nové strategie, jež by akci umožnila vyšší efektivnost v podmínkách měnícího se vnitřního a vnějšího prostředí. Pozornost je věnována především vztahu Career Days ke strategickému směru pořádající organizace, AIESEC, dále pak konkurenčnímu postavení a relevanci vzhledem k potřebám zákazníků. Navržená strategie diferenciace je také doplněna o doporučení k dalšímu rozpracování a samotné implementaci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.